Een strategisch contentmodel voor FD Mediagroep Effect
Transformatie naar lange termijn partnerships
Wat de vraag was
FD Mediagroep Effect creëert inhoudelijke en impactvolle content voor merken, die zakelijke beslissers en beïnvloeders raken én activeren. Van awareness tot creatie, van merken laden tot naamsbekendheid genereren. De vraag aan ons was om een strategisch contentmodel te ontwikkelen waarmee FD Mediagroep Effect lange termijn relaties kan vormen met haar klanten.
Wat we gedaan hebben
We zijn begonnen met een analyse van briefings en voorstellen van FD Mediagroep Effect, een deep dive op haar klanten en het verzamelen van best practices op het gebied van contentstrategie. Vervolgens hebben we samen met het team middels een aantal workshops een concept model gemaakt waarin content geplot kan worden over de gehele klantreis.
Dit model hebben we gevalideerd door een workshop met een klant te organiseren en door het team het model in de praktijk te laten testen. Op basis van deze inzichten hebben we het model verder geoptimaliseerd en opgeleverd.
Wat we bereikt hebben
We hebben samen met FD Mediagroep Effect een contentmodel ontworpen waarmee de basis gelegd wordt voor strategische, lange termijn relaties met klanten.
Wat ze zeiden
“Lightbox Lab heeft ons op een slimme en gedegen manier geholpen om een volgende stap in onze dienstverlening te kunnen zetten; Door de ontwikkeling van ons ‘eigen’ strategische contentmodel hebben we ons kunnen ontwikkelen tot de B2B gespreks- en content-partner voor onze klanten. FD Mediagroep Effect is mede hierdoor getransformeerd van contentproducent naar innovatieve en strategische lange termijn partner”
Sandor Janssen
Head of FD Mediagroep Effect
Meer cases