contentStRATEGIE VOOR KVK

Een toename in bereik en waardering

Wat de vraag was

De Kamer van Koophandel biedt informatie en advies aan ondernemers bij de belangrijke thema’s op ondernemersgebied. Met de transitie van KVK naar een digitale organisatie verschoof deze adviesfunctie advies vanuit kantoren naar de advies via de KVK website. De creatie van content binnen de KVK gebeurde veelal versnipperd en niet vanuit één visie. De vraag aan ons was om een centrale contentstrategie op te stellen waarmee ondernemers door de hele klantreis heen optimaal bediend kunnen worden. En daarmee meer bereik en waardering te behalen onder ondernemers.

Wat we gedaan hebben

Na een grondige analyse van de verschillende betrokken afdelingen is er gekozen voor een content framework als vehikel voor de strategie. Dit heeft als basis gediend voor gestroomlijnde communicatie en samenwerking en over de afdelingen Content, Online redactie, Ondernemersplein, Marketing en Communicatie heen. Daarna zijn de teams getraind om met dit model te kunnen werken en is de strategie in meer detail uitgewerkt voor de individuele afdelingen.

Parallel hieraan hebben we een analyse gedaan om kansen te identificeren voor het realiseren van meer impact met behulp van deze nieuwe manier van werken. Hieruit zijn verschillende succesvolle initiatieven gekomen zoals een Newsroom en een nieuw YouTube kanaal.. Deze initiatieven hebben we opgezet, begeleid en vervolgens overgedragen aan de organisatie.

Wat we bereikt hebben

Het content framework en de contentstrategie hebben de gehele content organisatie in staat gesteld meer gecoördineerd en doelgericht te werken. Dit heeft uiteindelijk ook geleid tot de beslissing alle betrokken organisaties om te vormen tot een moderne, wendbare content hub (zie case).

We hebben met de strategie en de initiatieven de basis gelegd voor het behalen van de ambitieuze groei targets (zie case). In het bijzonder heeft het YouTube kanaal daar een zeer grote bijdrage aan geleverd met bijna 8M views in 2 jaar tijd.

Meer cases

Privacy Voorkeuren
Bij het bezoeken van onze website kan er informatie opgeslagen worden via de browser van uw verschillende apparaten, meestal in de vorm van cookies. Hier kunt u uw privacy voorkeuren aanpassen. We wijzen u erop dat als gevolg hiervan bepaalde content geblokkeerd kan worden.