Digitale groei voor KVK
Een toename van meer dan 200% in bereik in 2 jaar tijd
Wat de vraag was
De Kamer van Koophandel biedt informatie en advies aan ondernemers bij de belangrijke thema’s op ondernemersgebied. Met de transitie van KVK naar een digitale organisatie verschoof deze adviesfunctie vanuit kantoren naar advies via digitale kanalen. Om deze transitie te kwantificeren en te bespoedigen is er een ambitieuze doelstelling geformuleerd met betrekking tot bereik. De vraag aan ons was om een groeiplan op te stellen waarmee deze doelstelling behaald kon worden en het plan uit te voeren teneinde het beoogde bereik ook echt te halen.
Wat we gedaan hebben
In samenwerking met analisten en specialisten van verschillende afdelingen is onderzocht waar de groei vandaan zou moeten komen, hebben we targets bepaald en groeikansen geïdentificeerd. We hebben een Groeiteam van specialisten samengesteld die op dagelijkse basis optimalisaties heeft uitgevoerd.
Middels een wekelijkse stuurgroep met het management is vervolgens terugkoppeling gegeven over de resultaten, hebben we uitgebreide deep-dives gedaan over de performance en is bijgestuurd waar nodig.
Wat we bereikt hebben
Het groeiplan heeft focus en samenhang gebracht in het werk van de verschillende teams en de cultuur helpen transformeren naar een meer resultaatgerichte. Dit heeft geleid tot een groei in bereik van meer dan 200% in 2 jaar. En daarmee is ook de basis gelegd voor de verder gerealiseerde groei in de jaren erna.
Meer cases